gallery/st. bavo kerk

Over de vraag van Esther Brasser, directeur Haarlem Marketing (HM), heb ik uiteraard niet lang hoeven nadenken! In het kennismakingsgesprek met haar en Marlies Dingenouts, senior marketeer, werd me duidelijk waarom HM een organisatieverhaal nodig heeft. Om in de toekomst verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen is de urgentie groot om nóg beter voor het voetlicht te brengen waarom HM bestaat en wat de toegevoegde waarde is van de organisatie.

Bovenstaand verhaal heb ik geschreven op basis van 10 persoonlijke interviews. Ik heb medewerkers en partners uit de stad het hemd van het lijf gevraagd, om zo te weten te komen wat er écht leeft en speelt in en om de organisatie. Het waren stuk voor stuk openhartige gesprekken. Haarlemmers winden er geen doekjes om! Bij eerdere soortgelijke opdrachten tekende de organisatie zich binnen een aantal interviews haarscherp af. Deze keer was het harder werken. Niet omdat er geen duidelijk DNA waar te nemen was, maar het kersverse meerjarenbeleidsplan en de toekomstdromen- en plannen die daarbij horen vertroebelde het wel enigszins. Met de blik vooruit blijkt het moeilijker om terug te kijken naar het ‘toen en nu’. Het resultaat is een compromis waar HM en ik allebei heel blij mee zijn!

Ben je benieuwd geworden naar het verhaal van Haarlem Marketing?


Haarlem. Dichtbij de natuur ervaar je hier de rijkdom en allure van de Gouden Eeuw in een hedendaagse jas. In deze stad kun je genieten in je eigen tempo en is er tijd voor persoonlijk contact. Een grote variëteit op het gebied van cultuur, horeca en winkels geeft een comfortabele dynamiek. Deze inspirerende stad verdient het om nationaal en internationaal in de schijnwerpers te worden gezet. Daar werken wij hard aan, elke dag weer. Wie wij zijn? Wij zijn Haarlem Marketing.

Klik hier om verder te lezen …


 

 

 

 

Review van deze opdracht

 

Door Esther Brasser, directeur Haarlem Marketing:

“Sandra heeft mij geholpen om het verhaal van Haarlem Marketing op een begrijpelijke manier op papier te zetten. Ook het proces van afspreken en interviews was al heel leuk en leerzaam om te doen. Zowel intern als extern werd iedereen weer extra bewust van de kern en het belang van wat we als stichting Haarlem Marketing voor de stad Haarlem doen.

Als je met Sandra samenwerkt merk je dat storytelling duidelijk haar passie is en dat werkt enorm versterkend, we hebben nu een krachtig verhaal wat ons ook motiveert en een punt op de horizon geeft. Ik kan iedereen die op zoek is naar een organisatieverhaal Sandra van harte aanbevelen.”

 

 

 

 

Het verhaal van Haarlem Marketing

 

Maart 2018